.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زلزله نیمی از ساختمانهای شهر ساری را تخریب می کند

رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه اکثر جمعیت 100 هزار نفری جنوب شهر ساری منازل خود را با قوطی پوشش می دهند، گفت: نیمی از ساختمانهای این شهر در صورت وقوع زلزله تخریب شده و با کوچکترین حادثه ای فاجعه به بار خواهد آمد.

مشکلات شهری مازندران از جمله وجود ساختمانهای غیرمقاوم، عدم زیباسازی شهری، نبود طرح جامع ترافیک و نبود مدیریت شهری از مواردی بود که در جلسه شورای شهر ساری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه فرامرز نقیبی افزود: ساخت و سازهایی که اکنون در مناطق بلوار کشاورز، کوی اتحاد و خیابان های همجوار جنوب شهر ساری به واسطه پوشش قوطی ساخته می شود با کمترین طوفان و زلزله ای تخریب خواهند شد و جان 100 هزار نفر از مردم این مناطق را در معرض خطر قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر ساخت و سازها باید از طریق شهرداری مرکز استان برای شهروندان نهادینه شود.

پیاده روهای ساری محل دپوی زباله، پاتوق دست فروشان و متکدیان شده است

رئیس شورای اسلامی شهر ساری همچنین با اشاره به اینکه نحوه پاکسازی و ساماندهی خیابانهای ساری توسط شهرداری بسیار نگران کننده است، تصریح کرد: پیاده روهای شهر به دپوی زباله ها، پاتوق دست فروشان و اتراق متکدیان تبدیل شده و شهرداری نیز اقدامی برای جمع آوری آنها نمی کند.

نقیبی با بیان اینکه سیل اخیر در بخش هایی از مرکز استان موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه ها شده است، یادآور شد: خوشبختانه شهرداری ساری در جمع آوری به موقع آبها از سطح خیابان ها موفق عمل کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از بدقولی وزیر راه و ترابری مبنی بر افتتاح یک باند کمربندی شمالی طی ماه های گذشته اظهار داشت: بهبهانی در سفر اخیر خود قبل از کسب رای اعتماد به مردم ساری قول داده بود که ظرف 15 روز یک باند کمربندی شمالی بازگشایی شود که پس از گذشت شش ماه از وعده وزیر این دستور محقق نشده است.

گوش مسئولان استان برای توسعه ساری بدهکار نیست

به گفته این عضو شورای شهر، با گذشت 31 ماه از فعالیت شورای سوم مرکز استان صدای اعضا به گوش هیچ مسئول استانی و کشوری برای رفع معضل ترافیک ساری نرسیده است

وی از نمایندگان مردم در خانه ملت خواست تا برای توسعه شهر ساری از اعتبارات ملی استفاده کنند.

محمد دامادی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز از شهرداری مرکز استان خواست برای املاک "دستدارمی" پروانه ساختمانی پروانه صادر کند و گفت: این اقدام در جهت قانونمند کردن کارکرد شهرداری برای نظام ساخت و ساز بهینه خواهد بود.

تاکید بر اجرایی شدن بازارهای هفتگی / تدوین سریع طرح جامع ترافیک مرکز استان

وی با بیان اینکه تدوین و اجرایی شدن طرح جامع ترافیک برای شهر ساری یک ضرورت انکارناپذیر است، افزود: شهرداری ساری باید برای بافتهای سنتی برنامه مدونی جهت ساخت و ساز اعمال کند تا هویت بومی شهر قدیم ساری حفظ شود.

مهدی رضایی فرح آبادی، عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با انتقاد از عدم تعطیلی بازارهای هفتگی مرکز استان گفت: دستفروشان ساری برای همسایگان و اهالی بازارها مشکلات عدیده ای ایجاد کرده که باید شهرداری به سرعت نسبت به جمع آوری و یا نقل و انتقال این بازارها اقدام جدی صورت دهد.

وی در عین حال به وعده شهردار ساری در آغاز فعالیت شهرداری و شورای دوره سوم مبنی بر اجرای طرح جمع آوری آب های سطحی در مرکز استان اشاره کرد و افزود: پس از گذشت حدود دو سال از این وعده اقدام عاجلی برای تحقق این مهم از سوی مسئولان شهری صورت نگرفته است.

رضایی گفت: متاسفانه ظاهرا مشکل جمع آوری آب های سطحی در شهر ساری تمامی ندارد و مردم مرکز استان باید هر لحظه در انتظار حوادث ناگواری باشند.

نادعلی رمضان پور، سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری نیز با اشاره به اینکه کوچه و خیابانهای ساری در وضعیت بسیار بدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه مردم مرکز استان دیگر در انتظار اجرای طرحی عمرانی و رفاهی نظیر شهر بازی از سوی مسئولان شهرداری نیستند، گفت: آبگرفتگی های پی درپی پس از هر بارندگی مردم را اسیر کرده است.

رمضان پور با اشاره به اینکه احداث کمربندی جزو وظایف شهرداری و شورای شهر نیست، افزود: اعضای شورا و شهردار باید به دنبال جذب اعتباراتی در راستای تامین رفاه عمومی و معیشت مردم در سطح شهر باشند.

به گفته وی، دولت اعتبارات ویژه ای برای ساماندهی و زیباسازی شهرها از محل اعتبارات ستاد حوادث و سازمان شهرداری ها اختصاص می دهد که شهرداری می تواند با ارائه طرح و برنامه ای مدون از این اعتبارات بهره مند شود.

جمال باقری، دیگر عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه مسائل شهر ساری به کرات برای مسئولان شهری و شهردار گوشزد شده است، اظهار داشت: به واسطه اینکه هیچ اقدام مفید از سوی این افراد در این راستا صورت نمی گیرد اعضای شورا از تکرار تذکرات خسته شده اند.

وی افزود: معضل کنده کاری سطح شهر ساری سیکل معیوبی بوده که باید با نظر گروهی و مدیریت همگانی رفع شود.

ساری از نبود مدیریت شهری رنج می برد / اکثریت ساخت و سازهای مرکز استان غیرقانونی است

حمید فرزانه، معاون فنی شهردار ساری نیز با اذعان به وجود کنده کاری فراوان در سطح شهر اظهار داشت: اگر چه اقداماتی برای ترمیم و آسفالت حیابان ساری انجام شده اما ناکافی است.

وی به مردم ساری قول داد که تمامی چاله های سطح شهر تا دهه فجر امسال آسفالت و بازسازی شود.

فرزانه با بیان اینکه آبگرفتگی های سطح شهر به واسطه نبود یک مشارکت عمومی در انضباط اجتماعی بوده است، افزود: کسبه بازار ساری با جمع آوری کارتن های محصولات خود در جوی ها زمینه آبگیری و ماندآب را در سطح شهر فراهم می کنند.

وی با اشاره به ایجاد کانالهای سطحی در اماکن مختلف شهر اظهار داشت: هدایت آبهای سطحی نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

معاون فنی شهرداری ساری با اشاره به اینکه هدایت آب های سطحی نیازمند برنامه ریزی دقیق و اصولی است، گفت: شهرسازی ها و تفکیک های غیرقانونی شهری عذاب آور بوده و کنترل ها و نظارت های شهرداری ساری تاثیر چندانی نداشته است.

وی با بیان اینکه طی سال های فعالیت شوراها در مازندران، منتخبین مردم نتوانستند افکار و عقاید مردم را به ساخت و ساز اصولی و دارای کاربری سوق دهند، اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از ساخت و سازهای شهر ساری در اراضی کشاورزی و باغات احداث شده است.

فرزانه با اعلام اینکه ساخت و سازها در سطح شهر ساری استاندارد نیست، گفت: ساری در 30 سال گذشته فاقد مدیریت شهری بوده و این نقیصه سبب عدم توسعه یافتگی مرکز استان شده و نباید مقصران اصلی نازیبایی شهر را تنها منتخبان مردم در شورا و شهرداری بدانیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه متاسفانه به واسطه ساخت و سازهای غیرمجاز و استفاده از اعمال قوانین ماده صد توسط مردم اکنون آمار پروانه های ساختمانی در یکسال از 100 فقره نیز تجاوز نمی کند این در حالی است که میزان اعمال جرائم ماده 100 از چهار هزار فقره در سال فزونی می گیرد.

وی با اشاره به اینکه جرائم ماده 100 هیچ سودی عاید شهرداری و شهروندان نمی کند، گفت: شهروندان ساروی توجه جدی به ساخت و سازهای اصولی در سطح شهر ندارند.

فرزانه در مورد اظهار نظر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر جمع آوری بازارهای هفتگی نیز اظهار داشت: با اجرای طرح ساماندهی بازارهای هفتگی و ایجاد بازارهای هفتگی به صورت تشکل سازمان یافته دیگر نیازی به جمع آوری این بازارها نخواهد بود.

وی با اذعان به اینکه نظارت ضعیف و کنترل کم مسئولان خدمات شهری و کنترل نظارت شهرداری سبب ایجاد مزاحمت برای ساکنین مناطق توسط دست فروشان بازارها شده است، گفت: استقرار بازارهای هفتگی باید به صورت ثابت و در مکانی تعبیه شود که موجب مزاحمت خانواده های ساکن در آن مناطق نشود./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علی 3 آذر 1388
در ماده 100 هیچ سودی عاید شهرداری و شهروندان نمی شود ولی پول ان عاید کارمندان شهرداری و ... میشود!!!!!!!!
ایرج بیات 4 آذر 1388
با تشکر همه موارد ذکر شده مورد تایید میباشد ولی یک نکته مهم را بدان توجه نفرمودید و ان صدور گواهینامه رانندگی توسط راهنمایی و رانندگی برای افراد فقط مجوز می باشد.دلیل ان طریقه رانندگی رانندگان محترم در سطح شهر بوده و فرق بین راننده جوان تازه گواهینامه گرفته باسایرین در طریق رانندگی خیلی فاحش
نمیباشد.متاسفانه درسطح شهر اصول اولیه رانندگی مثل عدم رعایت حق تقدم موقع ورود از فرعی به اصلی و عدم توجه بهنگام باز کردن درب خودرو موقع سوار ویا پیاده شدن سرعت غیر مجاز در سطح شهر و بسیاری از رعایت های دیگر نه تنها رعایت نمیشود اگر هم اعتراضی داشته باشی با طلبکاری راننده متخلف مواجه میشوی البته افراد معدودی هم رعایت می کنند.بنده به عنوان یک شهروند غیر ساروی از اهالی ساری عذر خواهی میکنم و قصد جسارت به مردم غیور این خطه را به خودم نمی دهم.پیشنهاد میکنم هم راهنمایی ورانندگی محترم و هم صدا و سیمای استان اقدامات مقتضی در ارتباط با>های مبذول فرمایند. با تشکر

یک شهروند غیر ساروی


ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.